Terug naar alle categorie├źn

Windpark Haringvliet

2 Reacties
  • Windside Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 3

1 maart 2017, 19:58

Er komen 6 nieuwe molens in het gebied tussen Middelharnis en Stad aan het Haringvliet van Nuon. Ik hoop, dat de wieken in de juiste uitvoering zijn uitgevoerd. Met een krullend uiteinde, net als bij vliegtuigvleugels, zodat er geen vervelend geluid geproduceerd wordt tijdens het draaien. De naastgelegen molens van Eneco hebben dat dus niet. Windpark Battenoerd heeft wel de juiste wieken en daar blijft alleen nog het visuele misbaksel een dingetje, maar goed,je hoeft er niet naar te kijken... De molens van Eneco hoef je echter niet eens te zien die hoor je wel.
    NUON doe je best zou ik zeggen om de molens zo min mogelijk overlast te laten bezorgen en niet alleen in mijn achtertuin, maar doe het overal juist!
  • MarliesMarlies
    Moderator
    Reacties: 1135

6 maart 2017, 12:58

Hallo Windside,

In de Milieu Effect Rapportage (MER) is uitvoerig onderzoek gedaan naar alle aspecten die je benoemd, waaronder het geluid. Dit onderzoek is overigens openbaar en kun je inzien via de website van de gemeente Goeree-Overflakkee. Waar nodig zullen wij de betreffende techniek natuurlijk toepassen!

Wij zijn al een tijd geleden in overleg getreden met de omgeving en zullen dat ook blijven doen. Over windparken van andere eigenaren kunnen wij helaas niets zeggen.

Groet, Marlies
  • Windside Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 3

8 maart 2017, 09:46

U zegt, dat het natuurlijk is, dat betreffende technieken worden toegepast. De molens, zoals ik lees in de MER 3044 worden van Vestas v117. Alles wat ik over deze molens kan vinden gaat niet over de uitvoering van de rotorbladen. Sterker nog, de bouwvergunning is erg summier opgesteld en algemeen van aard. Dat er aan normen wordt voldaan, ja natuurlijk, maar ik heb het niet over een norm, zoals u die benoemd. Ik heb het over de geluidsproductie in een dorp, niet aan de rand maar er midden in, waar je vroeger op zondag alleen de vogeltjes hoorde fluiten en nu geconfronteerd wordt met een, hoe zal ik het omschrijven, whoes whoes whoes geluid elke keer als een rotorblad langs de mast passeerd. Begrijpt u, de norm waar u aan voldoet, is een hoop onzin als je het over beleving hebt. Uit ervaring, ik ben veel bij beide windparken in de buurt, hoor ik van de molens op windpark Battenoerd geen geluid, zoals ik hierboven uitleg, toen ik naar de molens ging kijken zag ik de afwijkende vorm van de rotorbladen.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie