Terug naar alle categorieën

Beantwoord Omnik Omvormer Website

Trefwoorden:
15 Reacties
  • Murgen Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 2

17 augustus 2014, 13:49

Eergisteren stopte onze omvormer met het doorsturen van de gegevens naar de Omnik website. Uiteindelijk bleek een reboot van de router voldoende maar op 1 of andere manier had de Omnik zich niet goed aangemeld. Gebeurd dit vaker?
    Gemarkeerd als antwoord: Eric op 23 augustus 2014, 12:18

De server van omnik werkt wel vaker ff niet. Ook de android-app heeft wel eens problemen met inloggen maar de laatste tijd heb ik niks gemerkt. Heb je wel voldoende wifi signaal bij je omvormer?

Bekijk origineel
  • BarryBarry
    Moderator
    Reacties: 938

18 augustus 2014, 11:07

Goedemorgen Murgen,

Heb je de storing gemeld bij de installateur bijvoorbeeld? Stel dat dit vaker gebeurt en je constateert dit te laat, wordt er ook niet teruggeleverd en dat is zonde!

Hartelijke groet,

Barry
    Nuon Webcare
  • Murgen Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 2

18 augustus 2014, 11:22

De (ferrasis) meter loopt terug dus de installatie werkt gewoon. Alleen de wifi-kaart botste met de (Apple) router. Gelukkig werkt het na een reboot weer en mis ik alleen anderhalve dag management info.
  • BarryBarry
    Moderator
    Reacties: 938

18 augustus 2014, 14:17

Gelukkig, dat is goed om te horen. Dan valt het mee ;-)
    Wel zonde dat je die info mist nu.
  • Eric Antwoord
    Expert
    Reacties: 214

23 augustus 2014, 12:18

De server van omnik werkt wel vaker ff niet. Ook de android-app heeft wel eens problemen met inloggen maar de laatste tijd heb ik niks gemerkt. Heb je wel voldoende wifi signaal bij je omvormer?
    E-Techneut + W-prutser , PV-efficientie 2,75 kWh/kWp/dag , pelltetkachel met cv-koppeling, Hydro 25kW biomassa CV ketel, 120ltr tapwaterboiler incl heatpipe zonnecollector ,Raspberry Pi2 met Domoticz domotica zodat ik al mooie spullen niet zelf hoef te schakelen en te controleren ;-) ex Nuon klant
  • meulenwijk
    Nieuwkomer
    Reacties: 3

8 december 2014, 11:42

Bester Barry,
    Onze omnik gaf ook geen signaal, terwijl de slimme meter wèl productie en teruglevering aangaf.
    Signaal is gestopt sinds installatie nieuwe modem.
    Wie was de installateur? (naam meulenwijk".")

(na een reboot van de modem, geen verbetering.

Barry schreef:

Goedemorgen Murgen,

Heb je de storing gemeld bij de installateur bijvoorbeeld? Stel dat dit vaker gebeurt en je constateert dit te laat, wordt er ook niet teruggeleverd en dat is zonde!

Hartelijke groet,

Barry
    Nuon Webcare

• Eric
    Expert

8 december 2014, 12:11

@ meulenwijk,

Heeft je wifi netwerk sinds de installatie van een andere modem soms ook een andere naam en wachtwoord?

Deze moet natuurlijk wel gelijk zijn aan het oude modem anders moet je de omvormer opnieuw instellen op je nieuwe modem
    E-Techneut + W-prutser , PV-efficientie 2,75 kWh/kWp/dag , pelltetkachel met cv-koppeling, Hydro 25kW biomassa CV ketel, 120ltr tapwaterboiler incl heatpipe zonnecollector ,Raspberry Pi2 met Domoticz domotica zodat ik al mooie spullen niet zelf hoef te schakelen en te controleren ;-) ex Nuon klant
  • meulenwijk
    Nieuwkomer

8 december 2014, 12:52

Dank voor je reactie. Inderdaad een ander wachtwoord, alleen hoe kom ik in mijn omnikmachientje om dat te wijzigen. Mijn pogingen gaven die mogenlijkheid nog niet.

Eric schreef:

@ meulenwijk,

Heeft je wifi netwerk sinds de installatie van een andere modem soms ook een andere naam en wachtwoord?

Deze moet natuurlijk wel gelijk zijn aan het oude modem anders moet je de omvormer opnieuw instellen op je nieuwe modem

• Eric
    Expert

8 december 2014, 13:52

Hier staat vast in hoe het moet

http://estg-zonnepanelen.nl/media/wysiwyg/130730_Wifi_handleiding_V4.pdf

of zet in je modem gewoon je oude ww weer terug

Sinds begin deze maand geen info meer op de portal van Omnik . Dat zal jij dan wel zijn :-)

btw Heb je veel schaduw...je opbrengst valt me erg tegen voor 3120Wp?
  • meulenwijk
    Nieuwkomer

8 december 2014, 14:56

Dankuzeer , daar stond het inderdaad in. En omnik is weer on line. Heb ook weer 'report'. Fijn dat je me miste.

'T huis en dus het dak en dus de panelen staat/staan nogal noord-zuid. Ik krijg meer dan 2/3 van het vermogen dus?

Eric schreef:

Hier staat vast in hoe het moet

http://estg-zonnepanelen.nl/media/wysiwyg/130730_Wifi_handleiding_V4.pdf

of zet in je modem gewoon je oude ww weer terug

Sinds begin deze maand geen info meer op de portal van Omnik . Dat zal jij dan wel zijn :-)

btw Heb je veel schaduw...je opbrengst valt me erg tegen voor 3120Wp?

• Eric
    Expert

8 december 2014, 15:04

Soms ligt de oplossing zo voor de hand dat je het gewoon niet ziet :-)
  • Kees Kromme
    Nieuwkomer

18 november 2017, 16:36

Murgen schreef:

Eergisteren stopte onze omvormer met het doorsturen van de gegevens naar de Omnik website. Uiteindelijk bleek een reboot van de router voldoende maar op 1 of andere manier had de Omnik zich niet goed aangemeld. Gebeurd dit vaker?

Ik heb de omnik sinds 14-11 operationeel. Gisteren alles goed gedaan. Maar vandaag blijft ie hangen op 12:58. Ik had eerder gzien dat om de ngeveer 5 minuten een update doorkomt. Ik zal ook eens een modem reset doorvoeren om te zien of dat de reden is.
  • Eric
    Expert

18 november 2017, 18:03

omnik servers liggen wel vaker eruit. Hier tussen 12:00 en 12:45 ook geen gegevens beschikbaar van de omnik. Ik zou er niet te snel wakker van liggen. Zo'n bijzondere dag was het toch niet.
  • Kees Kromme
    Nieuwkomer

18 november 2017, 18:04

Het lag aan de site. 12:51 kennelijk storing om 18:02 weer nieuwe update. Wat er tussentijds gebeurd is is weg.
  • Eric
    Expert

18 november 2017, 18:23

soms duurt het dagen of weken. tja das omnik
  • Kees Kromme
    Nieuwkomer

18 november 2017, 18:31

Nu ik dit weet maak ik me niet druk meer. Maar omdat ik de omvormer nog maar pas operationeel heb begon ik te denken dat het ook daaraan kon liggen. Maar terwijl website eruit lag kon ik op omvormee zelf. Zien dat er toch gelafen werd.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie