Terug naar alle categorieën

Beantwoord radiator verwijderen stadsverwarming

Trefwoorden:
8 Reacties
  • weasel Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 0

30 september 2016, 09:50

Is er ergens documentatie/stappenplan over hoe je een radiator moet verwijderen bij stadsverwarming?
    Gemarkeerd als antwoord: AmstelBier op 10 december 2017, 13:23

Ik heb de CV toevoer en afvoer in de meterkast dichtgedraaid, en voor de zekerheid de pomp van de vloerverwarming uit.
    Toen het bovenste kleine radiator leeg laten lopen, 1.5 teiltje.
    Toen voorzichtig het radiator afgekoppeld, langzaam zodat bij eventueel lekken die weer aangedraaid kon worden, maar de druk was eraf en er kwam geen water meer uit.
    Uiteindelijk een rechte koppeling gekocht, aan twee zijden schroefdraad, één uiteinde gaat dan vast met de aanwezige snelkoppeling en moer op de pijp, en aan de andere kant een afsluitdop. En dit dan twee keer.

Groetjes, Henk

Bekijk origineel
  • BarryBarry
    Moderator
    Reacties: 938

3 oktober 2016, 15:36

Goedemiddag Weasel,

Dankjewel voor je vraag. Heb je de brochure met meer informatie misschien al gevonden?
    Ga anders naar deze pagina op onze website: https://www.nuon.nl/producten/stadsverwarming/?refq=brochure
    Daar staat in hoe je een radiator verwisseld.

Groeten,
    Barry
  • Mac
    Nieuwkomer
    Reacties: 1

30 oktober 2017, 14:03

Beste Nuon
    Ik heb dezelfde vraag maar jullie hebben je website verandert waardoor de link niet meer werkt. Zouden jullie een juiste link kunnen plaatsen?
    BVD dank
    Mac
  • EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 875

2 november 2017, 16:12

Mac schreef:

Beste Nuon
    Ik heb dezelfde vraag maar jullie hebben je website verandert waardoor de link niet meer werkt. Zouden jullie een juiste link kunnen plaatsen?
    BVD dank
    Mac

Hoi Mac,

Dank je voor het signaal. Je kunt de brochure via de weblink hieronder vinden.

Groeten,
    Eugene

https://www.nuon.nl/producten/stadsverwarming/?refq=brochure
  • AmstelBier
    Nieuwkomer
    Reacties: 3

3 december 2017, 18:04

Mijn zoon heeft zijn huis opgeleverd gekregen in Almere, en wil de kleine radiator op zolder verwijderen.

Ik begrijp dus dat dat mag en kan. Het ventiel blijft dan zitten en wordt afgedopt.

Ik kan het stappenplan, radiator verwijderen van Nuon, volgen, maar hoef dan niet alles leeg te laten lopen. Of kan ik ook de kleine radiator in een teiltje aftappen?

Groetjes, Henk
  • EugeneEugene
    Moderator

8 december 2017, 18:12

Ik denk dat je die vraag het best aan een installateur kan stellen, Henk. Ik zou het stappenplan gewoon volgen en het leeg laten lopen. Maar wellicht is dat niet nodig.

Groeten,
    Eugene
  • AmstelBier Antwoord
    Nieuwkomer

10 december 2017, 13:23

Ik heb de CV toevoer en afvoer in de meterkast dichtgedraaid, en voor de zekerheid de pomp van de vloerverwarming uit.
    Toen het bovenste kleine radiator leeg laten lopen, 1.5 teiltje.
    Toen voorzichtig het radiator afgekoppeld, langzaam zodat bij eventueel lekken die weer aangedraaid kon worden, maar de druk was eraf en er kwam geen water meer uit.
    Uiteindelijk een rechte koppeling gekocht, aan twee zijden schroefdraad, één uiteinde gaat dan vast met de aanwezige snelkoppeling en moer op de pijp, en aan de andere kant een afsluitdop. En dit dan twee keer.

Groetjes, Henk
  • EugeneEugene
    Moderator

13 december 2017, 15:46

Hoi Henk,

Super dat je dit hier met ons en de andere leden wilde delen. Ik weet zeker dat dit een hoop leden zal helpen.

Bedankt!

Groeten,
    Eugene
  • AmstelBier
    Nieuwkomer

13 december 2017, 17:45

Als het lukt nog een foto van het eindresultaat. Natuurlijk is het beugeltje ook weg :)!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie