Terug naar alle categorieën

Vraag Kosten aansluiting nieuwbouwhuis stadsverwarming CW6

9 Reacties
  • Bramdo Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 1

23 mei 2017, 11:15

Waarom kan ik geen duidelijk antwoord krijgen op mijn vraag aan jullie?
    Ik heb via chat en telefoon geprobeerd om antwoord te krijgen maar zonder succes. Het volgende is er aan de hand:
    We gaan binnenkort beginnen met het bouwen van een nieuw vrijstaand huis, in een reeds gerealiseerd gedeelte in de wijk Schuytgraaf te Arnhem. Nu wil ik weten wat de aansluitkosten zijn voor een CW6 installatie in mijn huis. Dus vanaf de hoofdleiding in de straat naar mijn meterkast en met een capaciteit van CW6. Hoe moeilijk kan het zijn? De overige kosten van wat ik daarna maandelijks kwijt ben kan mij wel verteld worden maar dit niet. Dit is ook nergens terug te vinden op jullie site. Bij Liander en andere nutsbedrijven is dit wel goed geregeld. Dus bij deze wil ik graag antwoord op mijn vraag.
  • EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 826

29 mei 2017, 14:59

Hoi Bramdo. Welkom op onze community. Ik zet jouw vraag graag bij mijn collega's van de afdeling stadswarmte uit. Zodra ik reactie heb ontvangen, laat ik het je weten.

Groeten, Eugene
  • Bramdo Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 1

29 mei 2017, 15:02

Eugene schreef:

Hoi Bramdo. Welkom op onze community. Ik zet jouw vraag graag bij mijn collega's van de afdeling stadswarmte uit. Zodra ik reactie heb ontvangen, laat ik het je weten.

Groeten, Eugene

Hoi Eugene ik ben benieuwd of je verder komt dan ik. Hopelijk wel. Alvast bedankt
  • EugeneEugene
    Moderator

30 mei 2017, 10:38

Goedemorgen! Ik heb een collega gevonden die je kanhelpen. Mag ik via een privebericht jouw telefoonnummer en naam zodat mijn collega je kan bellen? Als je dat goed vindt natuurlijk :) Zo ja, wanneer kunnen we je het best bereiken?

Je kunt mij een privébericht sturen door hier te klikken.

Alvast bedankt!

Groeten,

Eugene
  • JLDBnl
    Ervaren
    Reacties: 78

3 juni 2017, 17:01

Ik ben ook wel benieuwd naar de kosten van het aansluiten van een CW6 installatie.
    Gewoon op het forum publiceren toch?
    Ik heb bedragen gelezen van €6000 en vastrechtkosten richting €500 per jaar.
    Weer terug! Nu met een startersbonus van €205. Die slimme meter mogen ze steken waar de zon niet schijnt. Alleen sukkels accepteren een slimme meter!
  • EugeneEugene
    Moderator

7 juni 2017, 16:30

JLDBnl schreef:

Ik ben ook wel benieuwd naar de kosten van het aansluiten van een CW6 installatie.

De aansluitingskosten kan van meerdere dingen afhangen. De locatie is er bijvoorbeeld een van. Dat is ook de reden dat een persoonlijk gesprek dan het best is. Dan kunnen de experts daar een goede inschatting doen.

Verder kan je hier via onze website alle informatie over stadsverwarming vinden.

Groeten,

Eugene
  • JLDBnl
    Ervaren

7 juni 2017, 20:47

Eugene schreef:

JLDBnl schreef:

De aansluitingskosten kan van meerdere dingen afhangen. De locatie is er bijvoorbeeld een van. Dat is ook de reden dat een persoonlijk gesprek dan het best is. Dan kunnen de experts daar een goede inschatting doen.

Ik proef hier uit dat je gewoon geen bedragen durft te publiceren, omdat die dusdanig hoog zijn dat ieder die dat voortijdig ziet gewoon geen huis gaat huren of kopen met stadsverwarming.

Eugene schreef:

Verder kan je hier via onze website alle informatie over stadsverwarming vinden.

Ach op die url vind je het gewone blah, blah verhaal hoe milieu vriendelijk stadsverwarming is.
    Ik lees wat dingetjes mee op twitter, daar komt een verhaal naar voren dat het toch aanzienlijk duurder is dan een eigen keteltje.
    Verhalen van mensen die ten kost wat het kost via de rechtbank proberen om van stadsverwarming af te komen.
    Dat geeft mij wel te denken!
    Ik ben dan ook erg blij met mijn eigen verwarmingssysteempje.

Ik heb dan ook die kosten van vastrecht, aansluiting, enzo ook nooit begrepen.
    Als bezine, gasolie of lpg ga halen bij de pomp, dan betaal ik gewoon het volume wat ik koop.
    Ik hoef dan geen 'lidmaatschapskaart" te kopen bij dat brandstofstation.
    Allemaal erg vreemd!
    Net zo als ik een glaasje bier ga kopen in de kroeg, dan heb ik ook geen lidmaatschaps kaart van de brouwer nodig.

Weer terug! Nu met een startersbonus van €205. Die slimme meter mogen ze steken waar de zon niet schijnt. Alleen sukkels accepteren een slimme meter!
  • EugeneEugene
    Moderator

8 juni 2017, 15:32

JLDBnl schreef:

Eugene schreef:

JLDBnl schreef:

Ik proef hier uit dat je gewoon geen bedragen durft te publiceren, omdat die dusdanig hoog zijn dat ieder die dat voortijdig ziet gewoon geen huis gaat huren of kopen met stadsverwarming.

Eugene schreef:

Ach op die url vind je het gewone blah, blah verhaal hoe milieu vriendelijk stadsverwarming is.
    Ik lees wat dingetjes mee op twitter, daar komt een verhaal naar voren dat het toch aanzienlijk duurder is dan een eigen keteltje.
    Verhalen van mensen die ten kost wat het kost via de rechtbank proberen om van stadsverwarming af te komen.
    Dat geeft mij wel te denken!
    Ik ben dan ook erg blij met mijn eigen verwarmingssysteempje.

Ik heb dan ook die kosten van vastrecht, aansluiting, enzo ook nooit begrepen.
    Als bezine, gasolie of lpg ga halen bij de pomp, dan betaal ik gewoon het volume wat ik koop.
    Ik hoef dan geen 'lidmaatschapskaart" te kopen bij dat brandstofstation.
    Allemaal erg vreemd!
    Net zo als ik een glaasje bier ga kopen in de kroeg, dan heb ik ook geen lidmaatschaps kaart van de brouwer nodig.

Dat is zeker niet het geval. Het lijkt mij gewoon niet handig hier informatie te vermelden die niet op iedereen van toepassing is. Daar krijg je misverstanden van. Als mensen een huis huren, dan is Stadswarmte al aanwezig en hoeven de huurders geen aansluitkosten te betalen. Dat heeft de verhuurder immers al gedaan. Datzelfde geldt als iemand een huis koopt dat al aan is gesloten. Maar dan heeft bijvoorbeeld een projectontwikkelaar dat al gedaan. De situatie die Bramdo schetste is eigenlijk de situatie waar aansluitkosten van toepassing zijn. Als er mensen zijn die vanuit die situatie een warmte-installatie aan willen schaffen, dan helpen we ze graag aan de juiste informatie.

Naast de informatie over de duurzaamheid van Stadswarmte vind je op onze website ook onder andere de tarieven van vastrecht en levering. Je vindt daar ook informatie over hoe de kosten tot stand zijn gekomen. Uiteindelijk is het aan jou welke informatie jij gebruikt. Als jij je goed voelt bij jouw eigen vorm van verwarming, dan moet je dat ook zeker blijven doen. Als je toch wat anders zoekt, dan kijken we graag wat we voor je kunnen doen.

Je geeft een vergelijking met het benzine halen bij het tankstation. Een goede vergelijking. Als je benzine of iets dergelijks haalt, betaal je inderdaad voor de volume. Je betaalt echter ook voor dingen zoals belasting en de kosten om het tankstation draaiende te houden. Die kosten zijn ook allemaal inbegrepen in de prijs die jij voor een liter benzine betaalt. Hetzelfde principe geldt voor de kroeg.

Als je wat meer uitleg over kosten zoals vastrecht, netbeheerskosten en dergelijke zou willen, dan help ik je daar graag mee.

Groeten, Eugene
  • JLDBnl
    Ervaren

15 juni 2017, 22:04

Eugene schreef:

Als je wat meer uitleg over kosten zoals vastrecht, netbeheerskosten en dergelijke zou willen, dan help ik je daar graag mee.

Laat ik ff een voorzetje geven!
    Ik kwam op twitter iets tegen.
    Warmtenet Hengelo CW-6 € 451,07.
    Mijn vastrecht voor gas is € 166,95.
    Ik betaal dus om mijn woning te verwarmen al minder €284,12 dan een warmte slachtoffer.
    Dan heb ik het nog niet eens over de GJ prijs en de woningen die veel slechter geïsoleerd zijn in warmtegebieden.
    Ik snap wel dat je niet met cijfers durft te komen, want warmte is echt zoveel duurder dan gas.
  • EugeneEugene
    Moderator

16 juni 2017, 16:42

JLDBnl schreef:

Eugene schreef:

Laat ik ff een voorzetje geven!
    Ik kwam op twitter iets tegen.
    Warmtenet Hengelo CW-6 € 451,07.
    Mijn vastrecht voor gas is € 166,95.
    Ik betaal dus om mijn woning te verwarmen al minder €284,12 dan een warmte slachtoffer.
    Dan heb ik het nog niet eens over de GJ prijs en de woningen die veel slechter geïsoleerd zijn in warmtegebieden.
    Ik snap wel dat je niet met cijfers durft te komen, want warmte is echt zoveel duurder dan gas.

Er zijn naast die twee dingen nog wel meer dingen waar je rekening mee moet houden als je de kosten wilt vergelijken. Zo betaal je bijvoorbeeld naast de levering van gas ook kosten aan de netbeheerder. Bij stadswarmte is Nuon de netbeheerder en zijn de netbeheerskosten bij de vaste leveringskosten inbegrepen.

Ik heb in een eerder bericht een link gegeven waar je kunt zien wat de kosten van stadswarmte zijn. Daar zijn we open in. Heb je daar al naar gekeken?

Je geeft aan dat de woningen in warmtegebieden slechter geïsoleerd zijn. Als men tegenwoordig woningen laat bouwen, voldoen die aan een bepaalde norm. Dit zodat mensen daar comfortabel kunnen wonen. Wat is jouw bron?

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie