Terug naar alle categorieën

Vraag Meterstanden slimme meter worden niet uitgelezen

18 Reacties
  • Wibor Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 7

9 december 2016, 08:17

Goede morgen, ik kan mijn verbruikte meterstanden niet zien op mijn nuon website, enkel geschatte waarden. Ik heb ook de laatste versie van de android app maar ook daar kan ik niet alles uitlezen, het lijkt erop dat deze ook niet goed functioneerd. Mogelijk worden de standen niet uitgelezen, toestemming in hiervoor is al eruime tijd geleden gegeven. Kunt u dat eens voor me nakijken? grt Wil
  • EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 652

9 december 2016, 14:40

Hoi Wil,

Dank je voor jouw bericht. Ik heb even met je meegekeken en kan niet direct een oorzaak vinden. Zou je willen proberen om eerst de optie voor 'Ophalen meterstanden' eerst uit en dan weer aan te doen? Dit in de app en op de website. Dan wachten we even enkele werkdagen om te kijken of het dan weer werkt. Mag ik wel alvast jouw type telefoon? Dan hebben we dat alvast voor het geval dat we deze kwestie naar de beheerders van Mijn Nuon door moeten zetten. Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
    Eugene
  • Wibor Auteur
    Nieuwkomer

10 december 2016, 09:17

Hoi Eugene,

Mijn telefoon is een nexus 6, de app is de laatste versie.

Ik heb op de app en op de website ophalen meterstanden uit en weer aan gezet. Ben benieuwd.

In elk geval bedankt voor de snelle reply.

grt Wil
  • MarliesMarlies
    Moderator
    Reacties: 1135

12 december 2016, 13:51

Goedemiddag Wil,

Ik denk dat er toch de eerste keer iets mis is gegaan met het verwerken van je toestemming om de meterstanden uit te lezen. De registratie hiervan is namelijk net pas gedaan. Als het goed is, kun je uiterlijk begin volgende week het werkelijke verbruik zien in de app. Ik hoor het natuurlijk graag van je als dit niet zo is!

Met vriendelijke groet,

Marlies
  • Wibor Auteur
    Nieuwkomer

22 december 2016, 07:33

Marlies schreef:

Goedemiddag Wil,

Ik denk dat er toch de eerste keer iets mis is gegaan met het verwerken van je toestemming om de meterstanden uit te lezen. De registratie hiervan is namelijk net pas gedaan. Als het goed is, kun je uiterlijk begin volgende week het werkelijke verbruik zien in de app. Ik hoor het natuurlijk graag van je als dit niet zo is!

Met vriendelijke groet,

Marlies

Hallo Marlies, het werkt nog steeds niet.
    Zie wel al wat meer meterstanden maar zie enkel verwacht gebruik en geen gemeten verbruik via mijn nuon op de windows pc.
    Op mijn android telefoon werkt de app ook niet helemaal goed, maar krijg ik wel grafieken gepresenteerd. Weet alleen niet of ze correct zijn.

Grt Wil
  • Wibor Auteur
    Nieuwkomer

29 december 2016, 14:19

Wibor schreef:

Marlies schreef:

Goedemiddag Wil,

Met vriendelijke groet,

Marlies

Hallo Marlies, het werkt nog steeds niet.
    Zie wel al wat meer meterstanden maar zie enkel verwacht gebruik en geen gemeten verbruik via mijn nuon op de windows pc.
    Op mijn android telefoon werkt de app ook niet helemaal goed, maar krijg ik wel grafieken gepresenteerd. Weet alleen niet of ze correct zijn.

Grt Wil

Hoi, is hier nog nieuws over? Werkt nog altijd niet grt
  • MarliesMarlies
    Moderator

30 december 2016, 13:17

Goedemiddag Wil,

Mijn excuses dat we nu pas reageren. Helaas hebben we je bericht van vorige week over het hoofd gezien. Ik heb meegekeken in je Mijn Nuon account en ik zie dat daar inderdaad geen verbruiksgegevens zijn toegevoegd. De instellingen aan onze kant staan allemaal zoals het hoort en ik zie dat de wekelijkse meterstanden ook worden uitgelezen. Ik kan helaas niet verklaren waarom het dagelijkse verbruik niet wordt weergegeven. Ik heb dit doorgezet naar onze technische afdeling. Zodra ik meer weet, hoor je dat uiteraard van me.

Een fijne jaarwisseling!

Met vriendelijke groet,

Marlies
  • Wibor Auteur
    Nieuwkomer

15 januari 2017, 09:34

Hoi Marlies, is er al wat gevonden? Het werkt nog steeds niet.

Grt Wil
  • MarliesMarlies
    Moderator

17 januari 2017, 15:12

Goedemiddag Wil,

Het had eigenlijk eind vorige week opgelost moeten zijn. Helaas is dat niet gelukt, ik zag bij controle dat er nog steeds geen verbruik zichtbaar was. Ik heb mijn collega's dan ook weer aan het werk gezet. Hierbij is gebleken dat er iets mis gaat met het versturen van onze verzoeken om je meterstanden uit te lezen. Hierin zijn de meternummers van je meters niet juist overgenomen, waardoor wij geen meterstanden ontvangen. Dit wordt nu aangepast. We verwachten dat je in de loop van volgende week je verbruik kunt zien. Uiteraard houd ik dat zelf ook in de gaten!

Met vriendelijke groet,

Marlies
  • Wibor Auteur
    Nieuwkomer

25 januari 2017, 07:55

Goede morgen, probleem is nog steeds hetzelfde. Kan geen verbruik zien via mijn nuon,. Meterstanden worden wel uitgelezen zo te zien echter grafieken en mijn gebruik werkt helemaal niets. Zou je nog eens kunnen kijken?

Grt
  • MarliesMarlies
    Moderator

26 januari 2017, 16:20

Hallo Wil,

Ik zie inderdaad hetzelfde als jij :( Wat jammer dat het nog steeds niet hersteld is. Ik wacht het nog een dag af en zet onze IT-mensen anders weer aan het werk hiermee!

Groet, Marlies
  • Wibor Auteur
    Nieuwkomer

30 januari 2017, 07:29

Hoi, het werkt nog altijd niet. Is er nog nieuws?
  • MarliesMarlies
    Moderator

30 januari 2017, 12:51

Hallo Wil,

Ik het vrijdag opnieuw uitgezet bij onze experts. De gedane aanpassing is blijkbaar niet juist uitgevoerd. Mijn excuses daarvoor. Hier gaan we opnieuw mee aan de slag. Vanzelfsprekend laat ik het je weten als ik meer weet!

Groet, Marlies
  • MarliesMarlies
    Moderator

9 februari 2017, 09:04

Goedemorgen Wil,

We hebben last van een storing op Mijn Verbruik waardoor niemand de verbruiksgegevens kan zien. Heel vervelend, want hierdoor kan ik niet voor je controleren of jouw verbruik inmiddels goed wordt afgelezen. Het is helaas nog niet bekend wanneer de storing exact verholpen zal zijn. Dit zou zelfs nog enkele weken kunnen duren.

Groet, Marlies
  • Wibor Auteur
    Nieuwkomer

18 februari 2017, 05:53

Hoi ,er is na zoveel weken nog niets veranderd. Het werkt nog steeds niet. Meterstanden worden wel uitgelezen, echter kan niets grafisch terug kijken of opvragen. Volgens mij is de storing wel voorbij.
  • EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 652

20 februari 2017, 15:35

Wibor schreef:

Hoi ,er is na zoveel weken nog niets veranderd. Het werkt nog steeds niet. Meterstanden worden wel uitgelezen, echter kan niets grafisch terug kijken of opvragen. Volgens mij is de storing wel voorbij.

Goedemiddag,

Deze storing is gedeeltelijk verholpen. Voor de klanten met teruglevering is dit helaas nog niet opgelost. Dit is de reden dat je dat gedeelte van Mijn Nuon nog niet in kunt zien. Onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,
    Eugene
  • MarliesMarlies
    Moderator

1 maart 2017, 14:20

Goedemiddag Wil,

Het probleem met je meternummers - waardoor je in eerste instantie geen verbruik zag - is eindelijk opgelost. Voor gas kun je nu je verbruik in de grafieken zien staan. Helaas hebben we nog steeds last van de storing met het weergeven van het stroomverbruik bij klanten met teruglevering. We verwachten dat dit volgende week is opgelost.

Groet, Marlies
  • MarliesMarlies
    Moderator

3 maart 2017, 13:46

Ik heb helaas slecht nieuws, Wil. De verwachte oplosdatum voor de storing met het weergeven van je stroomverbruik is verschoven naar 16 maart. Dit gaat dus nog iets langer duren dan ik dacht.

Groet, Marlies
  • NancyNancy
    Moderator
    Reacties: 923

29 maart 2017, 09:58

Hoi Wil,

Ik kan je helaas nog niets nieuws vertellen, de storing blijft nog steeds niet volledig opgelost te zijn. De einddatum van deze storing is ook nog niet bekend.

Groeten, Nancy
    The seeds of kindness that you plant today, will one day bloom in the hearts of all that you touch.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie