Terug naar alle categorieën

Vraag Grafiekweergave in MijnVerbruik

Trefwoorden:
20 Reacties
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren
    Reacties: 70

5 januari 2017, 09:36

Ik heb onderstaande ook al gevraagd in het niet openbare topic "Persoonlijk energie inzicht" maar dat topic is zo goed als dood. Daarom vraag ik het ook hier om te zien of meer mensen hier last van hebben.
    Sinds eind november worden de meterstand gegevens van de slimme meter niet meer weergegeven in de grafieken van MijnVerbruik in MijnNuon. De meterstanden worden wel wekelijks binnengehaald en weergegeven in de tabel, maar dus niet verwerkt in de grafieken met de opmerking geen verbruik (was het maar waar). Dit geldt voor zowel gas als stroom
  • EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 652

5 januari 2017, 15:54

Hoi Ton,

Ik heb jouw signaal aan de beheerders van Mijn Nuon doorgegeven. Zodra ik een reactie heb ontvangen, laat ik het je weten.

Groeten,
    Eugene
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

12 januari 2017, 16:31

We zijn nu alweer 7 dagen verder, maar niets gehoord en er is nog steeds geen verandering in de weergave van de grafieken. De grote stilte slaat weer toe.
  • EugeneEugene
    Moderator

17 januari 2017, 11:32

Hoi Ton,

Onze verontschuldigingen voor het lange wachten. We zijn er nog niet helemaal over uit wat hier aan de hand is. Het lijkt alsof er iets in de communicatie tussen ons en de netbeheerder niet goed gaat. Dit staat echter nog niet vast.
    We houden je op de hoogte.

Groeten,
    Eugene
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

27 januari 2017, 10:01

Eugene schreef:

Hoi Ton,

Onze verontschuldigingen voor het lange wachten. We zijn er nog niet helemaal over uit wat hier aan de hand is. Het lijkt alsof er iets in de communicatie tussen ons en de netbeheerder niet goed gaat. Dit staat echter nog niet vast.
    We houden je op de hoogte.

Groeten,
    Eugene

De meterstanden worden gewoon uitgelezen en staan ook in "mijn verbruik" echter de grafieken is nog steeds niets. Het ligt dus volgens mij niet aan de communicatie met de netbeheerder, de meterstanden komen gewoon binnen, maar moet ergens anders liggen
  • BarryBarry
    Moderator
    Reacties: 938

31 januari 2017, 11:02

Goedemorgen Ton,

De storing is inmiddels bij ons bekend en we werken aan een oplossing. De oorzaak ligt inderdaad niet bij de netbeheerder voor zover mij bekend. We verwachten dat de storing rond 17 februari is opgelost. De grafieken laden trouwens wel als je teruglevering even uitzet.
    Bedankt voor je geduld in deze kwestie.

Groeten,
    Barry
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

31 januari 2017, 16:10

Barry schreef:

Goedemorgen Ton,

De storing is inmiddels bij ons bekend en we werken aan een oplossing. De oorzaak ligt inderdaad niet bij de netbeheerder voor zover mij bekend. We verwachten dat de storing rond 17 februari is opgelost. De grafieken laden trouwens wel als je teruglevering even uitzet.
    Bedankt voor je geduld in deze kwestie.

Groeten,
    Barry

Goedendag Barry

Het klopt dat de stroomgrafieken het doen wanneer je de teruglevering uitzet. Echter de waardes die er in getoond worden kloppen totaal niet. Ze geven bijna het dubbele verbruik weer dan het zou moeten zijn uitgaande van de meterstanden. Er gaat dus nog iets fout bij de verwerking hiervan. De gas waardes zijn wel goed.
  • EugeneEugene
    Moderator

1 februari 2017, 08:46

Mogen wij de huidige meterstanden van gas en elektriciteit van je, Ton? Dan bespreken wij dit met de beheerders van Mijn Nuon.

Alvast bedankt.

Groeten,
    Eugene
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

1 februari 2017, 09:03

Eugene schreef:

Mogen wij de huidige meterstanden van gas en elektriciteit van je, Ton? Dan bespreken wij dit met de beheerders van Mijn Nuon.

Alvast bedankt.

Groeten,
    Eugene

Hier zijn ze:
    01-02: 31-12-2016:
    1.8.1 5065 4907
    1.8.2 5455 5278
    2.8.1 1058 1054
    2.8.2 2774 2758
    Gas 4704 4495
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

6 februari 2017, 09:58

We hebben het volgende stadium in deze soap bereikt. Wanneer ik ingelogd ben op "mijn verbruik" kom in in het dashboard. So far so good. Wanneer ik dan in "Filter mijn verbruik" op de link stroom of gas klik kom ik weer terecht in het dashboard en niet op de bij de link behorende pagina. De link "mijn meterstanden bekijken" werkt wel goed.
  • EugeneEugene
    Moderator

6 februari 2017, 13:53

Hoi Ton,

Ja, het klopt dat een groep klanten op dit moment problemen hebben om dat scherm op te roepen. Ik verwacht hier vandaag nog een update op. We zijn bezig dit op te lossen..

De meterstanden op Mijn Nuon komen nu weer overeen met de meterstanden die je eerder door hebt gestuurd.

Groeten, Eugene
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

6 februari 2017, 14:01

Eugene schreef:

Hoi Ton,

Ja, het klopt dat een groep klanten op dit moment problemen hebben om dat scherm op te roepen. Ik verwacht hier vandaag nog een update op. We zijn bezig dit op te lossen..

De meterstanden op Mijn Nuon komen nu weer overeen met de meterstanden die je eerder door hebt gestuurd.

Groeten, Eugene

Beste Eugene

bedankt voor de inlichtingen. Echter wat betreft de meterstanden het volgende: De meterstanden waren correct, echter de verwerking hiervan in de grafieken niet. De grafieken gaven veel meer verbruik aan dan volgens de meterstanden was verbruikt.

mvg Ton
  • EugeneEugene
    Moderator

7 februari 2017, 14:11

Ton Limbeek schreef:

Eugene schreef:

Hoi Ton,

Groeten, Eugene

Beste Eugene

bedankt voor de inlichtingen. Echter wat betreft de meterstanden het volgende: De meterstanden waren correct, echter de verwerking hiervan in de grafieken niet. De grafieken gaven veel meer verbruik aan dan volgens de meterstanden was verbruikt.

mvg Ton

Hoi Ton,

Dank je voor de uitleg. Wanneer we de storing op hebben gelost, nemen we dit onder de loep.

Met vriendelijke groet,

Eugene
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

20 februari 2017, 09:48

Heden morgen maar weer eens gekeken op "Mijn Verbruik". Er is nog niets veranderd. De meterstanden zijn goed. De stroomgrafieken laden NIET in met teruglevering aan, en foutief met teruglevering uit. Als voorbeeld het verbruiksjaar 2015-2016:
    Grafiek in "mijn verbruik": alle waardes bij elkaar opgeteld 5643kWh
    Volgens meterstanden en jaaropgave: 2901 kWh
    Waarschijnlijk is er iets misgegaan met het invoegen van de waardes vanuit het nuonpersoonlijkenergieinzicht-project.
    Maar het duurt nu wel al lang moet ik zeggen. Met de reclame slogan "Want als we begrijpen wat u écht wilt, zorgen we voor oplossingen waar u iets aan heeft" gebeurt hier niet zoveel heb ik de indruk.

Mvg Ton
  • EugeneEugene
    Moderator

20 februari 2017, 15:56

Goedemiddag Ton,

De storing is gedeeltelijk opgelost. Alleen de klanten met teruglevering hebben hier nog hinder van. We zijn nog druk bezig om dit op te lossen. De oorzaak hiervan ligt niet bij het invoegen van de waardes van het persoonlijk energie overzicht. Helaas kan ik niet met zekerheid zeggen wanneer dit op is gelost. Onze verontschuldigingen hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Eugene
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

27 februari 2017, 17:18

Zo, hier ben ik maar weer eens. Ben nu sinds 21 december 2016 (eigenlijk al sinds eind november 2016) bezig om mijn verbruik te zien te krijgen in "mijn verbruik". Ik heb contact gehad via de mail, telefoon en dit forum.
    In plaats van beter gaat het alleen maar slechter:
    1. Sinds 22 februari worden de "gaswaarden" niet meer weergegeven in de grafieken van gasverbruik.
    2. Met teruglevering aangevinkt in de "stroomdashboard" wordt de data niet binnen gehaald en blijft de pagina maar laden en laden.
    3. Vink ik de teruglevering uit dan krijg ik grafieken te zien met ongeveer dubbele waarde dan het ware verbruik is.
    4. De teruglevering is dus helemaal niet te zien.
    Met andere woorden, de "storing" duurt wel erg lang en wordt steeds "groter". Misschien ben ik wel te ongeduldig, maar het begint me nu na ongeveer drie maanden toch wel te irriteren.
    Ik heb toestemming gegeven om dagelijks mijn meterstanden op te nemen. Ik zie alleen de standen van de zaterdag, die echter pas op dinsdag of woensdag getoond worden.
    Ik krijg al sinds december te horen dat er een storing is.
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

29 april 2017, 19:39

We zijn weer eens toe aan een update van de situatie met betrekking tot de grafiekweergave in "Mijn verbruik".
    Stroom: De weergave van het verbruiksjaar 2016-2017 doet het. (alleen de waarde van Januarie is veel te hoog mbt de meterstanden) Echter wil ik naar bv verbruiksjaar 2015-2016 dan gaat hij terug naar het dashboard en reageert nergens meer op. Ik moet dan uit mijn verbruik om weer terug te kunnen naar het huidige jaar.
    Gas is voor wat betreft de werking hetzelfde. Het huidige verbruiksjaar wordt weergegeven, eerdere jaren gaat hij terug naar het dashboard.

Er is dus vooruitgang geboekt. Maar nog steeds wordt niet alles weergegeven in de grafieken, terwijl de rekendata (meterstanden) wel binnengehaald zijn en dus beschikbaar.
  • EugeneEugene
    Moderator

8 mei 2017, 16:23

Hoi Ton,

Dank je voor de update. Er is inderdaad een kleine vooruitgang, maar we zijn duidelijk nog niet waar we willen zijn. Op 11 mei krijgen wij weer een update. Ik hoop dat met positief nieuws te komen.

Groeten, Eugene
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

19 mei 2017, 09:01

De pagina "mijn verbruik" werkt nog steeds niet goed en we zijn zo ongeveer weer terug bij af.
    Ik kom weer niet verder als het dashboard. Klik ik op de link stroom of gas gaat de zandloper lopen en jahoor, bijna altijd kom ik uit bij: het dashboard. Dan moet ik de pagina verversen om überhaupt weer iets te kunnen doen. Zo nu en dan kom ik op de grafiekweergave uit, maar dat is volgens mij puur geluk.
    Dus, als er al een update is geweest de 11e, dan is het probleem (na nu al zo'n 6 maanden) nog steeds niet opgelost. Een miljoenen bedrijf, dat zegt dat ze er veel aan doen om hun klanten zuiniger met energie om te laten gaan, is niet in staat om het verbruik inzichtelijk te maken voor hun klanten. Hoe is het in godsnaam mogelijk.
    Ik heb dit ook getest op andere adressen (dus andere besturingssystemen (win 8 en 10 en browsers IE, Edge, Google) en dan gebeurt er precies hetzelfde.

Kijk, en nu ik verstuurd heb en het nog eens probeer, kom ik er wel in en kan alles bekijken. Zelfs de gegevens van gisteren zijn nu al verwerkt. Hier snap ik dus geen ene bal van.
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

19 mei 2017, 19:35

Ton Limbeek schreef:

De pagina "mijn verbruik" werkt nog steeds niet goed en we zijn zo ongeveer weer terug bij af.
    Ik kom weer niet verder als het dashboard. Klik ik op de link stroom of gas gaat de zandloper lopen en jahoor, bijna altijd kom ik uit bij: het dashboard. Dan moet ik de pagina verversen om überhaupt weer iets te kunnen doen. Zo nu en dan kom ik op de grafiekweergave uit, maar dat is volgens mij puur geluk.
    Dus, als er al een update is geweest de 11e, dan is het probleem (na nu al zo'n 6 maanden) nog steeds niet opgelost. Een miljoenen bedrijf, dat zegt dat ze er veel aan doen om hun klanten zuiniger met energie om te laten gaan, is niet in staat om het verbruik inzichtelijk te maken voor hun klanten. Hoe is het in godsnaam mogelijk.
    Ik heb dit ook getest op andere adressen (dus andere besturingssystemen (win 8 en 10 en browsers IE, Edge, Google) en dan gebeurt er precies hetzelfde.

Kijk, en nu ik verstuurd heb en het nog eens probeer, kom ik er wel in en kan alles bekijken. Zelfs de gegevens van gisteren zijn nu al verwerkt. Hier snap ik dus geen ene bal van.

Net nog eens geprobeerd om in te loggen, en ja hoor, weer niet verder als het dashboard. Het is dus inderdaad een lucky shot als ik verder kom dan het dashboard.
  • Ton Limbeek Auteur
    Ervaren

9 juni 2017, 19:24

Afgelopen weekend lag "Mijn Nuon" er uit vanwege groot onderhoud. Zou t echt dacht ik. Dus afgelopen dinsdag inloggen, naar mijn verbruik en warempel, na het klikken op de knop stroom gaat hij verder. Ik kon zelfs datums invoeren en ik zag grafieken. Met knop gas hetzelfde. Zou het na al die maanden dan toch zover zijn? De volgende dag stond ik weer met beide benen op de grond. Sinds dinsdag is het me nog een keer gelukt om verder te komen dan het dashboard. Maar toen ook niet verder dan het verbruik in 2016/2017. Wilde ik verder terug: het dashboard en algehele weigering. Het blijft dus een lucky shot. Tjonge jonge.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie