Terug naar alle categorieën

Vraag Incorrecte eindnota Nuon wegens verkeerde meterstand, wat nu?

4 Reacties
  • benbak Auteur
    Reacties: 2

20 maart 2017, 21:20

Goedenavond,

Helaas ben ik niet teruggebeld door de klantenservice van Nuon, dus daarom even via deze weg. In 2015 ben ik overgestapt van Nuon naar Eneco. Helaas is er toen op basis van een te hoge gasmeterstand (waarschijnlijk heb ik die verkeerd afgelezen) een veel te hoge eindafrekening door Nuon opgesteld. Hierdoor moest ik fors bijbetalen bij Nuon. Deze foutieve registratie had tot gevolg dat ik een jaar later bij Eneco 0 m3 gas had gebruikt. Dit klopt natuurlijk niet en Eneco heeft inmiddels een correctienota opgemaakt waarbij ik moest bijbetalen. Eneco geeft aan verder niets voor mij te kunnen betekenen en verwijst mij naar Nuon om daar het teveel betaalde bedrag uit 2015 terug te vragen. Nuon geeft echter aan dat zij niet veel voor mij kunnen betekenen, verwijst mij eerst terug naar Eneco en daarna naar de netbeheerder. Ik vind het vreemd dat er wel zonder problemen een correctienota opgemaakt kan worden als er moet worden bijbetaald, maar dat zo'n administratieve correctie niet mogelijk is als een klant geld terug hoort te krijgen. Wie heeft er ervaring met dit probleem en een tip om deze zaak snel te regelen? Ik kom er tot nu toe helaas niet goed uit met de diverse klantenservices.

Groeten,

Benno
  • EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 599

21 maart 2017, 15:49

Hoi Benno,

Wij kijken graag in wat we hierin kunnen betekenen. Als je bij de nieuwe leverancier de overstapstanden aan laat passen, geeft deze de meterstanden door aan de vorige leverancier zodat deze het in rekening gebrachte verbruik aan kan passen. Anders loopt de klant het risico dat er te veel of te weinig verbruik bij hem/haar in rekening wordt gebracht. Zoals jij de kwestie uitlegt, is dat niet gebeurd. Weet jij waarom niet?

Mag ik de factuur waarmee Eneco het verbruik heeft gecorrigeerd? Staan daar ook de gecorrigeerde meterstanden op . Dan kijk ik of die overeenkomen met de meterstanden die bij de netbeheerder bekend zijn. Ik stuur via een privebericht een e-mail naar je toe. Hier kan je de correctiefactuur naartoe sturen. Ik reageer dan zo snel mogelijk. Alvast bedankt.

Groeten,

Eugene
  • benbak Auteur

21 maart 2017, 16:52

Beste Eugene,

Bedankt voor je bericht. Eneco had aangegeven dat correcties onder de 100 m3 (daar gaat het in dit geval om) wegens administratieve redenen niet kunnen worden doorgegeven aan de oude leverancier. Omdat zij wel in hun eigen administratie de correctie hebben doorgevoerd en aan mij hebben doorberekend, heb ik nu dubbel betaald voor m'n verbruik. Het zou fijn zijn als jullie dit kunnen corrigeren middels hun correctienota, ik wacht je mail even af!

Groet Benno

Eugene schreef:

Hoi Benno,

Wij kijken graag in wat we hierin kunnen betekenen. Als je bij de nieuwe leverancier de overstapstanden aan laat passen, geeft deze de meterstanden door aan de vorige leverancier zodat deze het in rekening gebrachte verbruik aan kan passen. Anders loopt de klant het risico dat er te veel of te weinig verbruik bij hem/haar in rekening wordt gebracht. Zoals jij de kwestie uitlegt, is dat niet gebeurd. Weet jij waarom niet?

Mag ik de factuur waarmee Eneco het verbruik heeft gecorrigeerd? Staan daar ook de gecorrigeerde meterstanden op . Dan kijk ik of die overeenkomen met de meterstanden die bij de netbeheerder bekend zijn. Ik stuur via een privebericht een e-mail naar je toe. Hier kan je de correctiefactuur naartoe sturen. Ik reageer dan zo snel mogelijk. Alvast bedankt.

Groeten,

Eugene

• benbak Auteur

27 maart 2017, 15:01

Hoi Eugene,

Heb helaas niets meer van je gehoord. Zou je nog even kunnen reageren svp?

Groet Benno

benbak schreef:

Beste Eugene,

Bedankt voor je bericht. Eneco had aangegeven dat correcties onder de 100 m3 (daar gaat het in dit geval om) wegens administratieve redenen niet kunnen worden doorgegeven aan de oude leverancier. Omdat zij wel in hun eigen administratie de correctie hebben doorgevoerd en aan mij hebben doorberekend, heb ik nu dubbel betaald voor m'n verbruik. Het zou fijn zijn als jullie dit kunnen corrigeren middels hun correctienota, ik wacht je mail even af!

Groet Benno

Eugene schreef:

Hoi Benno,

Groeten,

Eugene

• EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 599

27 maart 2017, 16:07

Hoi Benno,

Mijn verontschuldigingen. Dat ging even niet goed. Ik stuur je nu een privebericht.

Groeten,
    Eugene

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie