Terug naar alle categorieën

Beantwoord Monitoren STADSVERWARMING

Trefwoorden:
12 Reacties
  • Jaconet Auteur
    Nieuwkomer
    Reacties: 8

30 mei 2015, 15:43

Jaar geleden heb ik dit ook al gevraagd maar ik zie maar niets komen.
    Wanneer wordt het mogelijk om de stadsverwarming te monitoren bijv. via de slimmemeter?
    Gemarkeerd als antwoord: Eugene op 5 juli 2017, 15:51

Goedemiddag allen. Er is inmiddels een projectgroep gestart die hiermee bezig is. Het zit nog wel in de oriënterende fase. We kunnen nog niet precies aangeven wanneer dit uit wordt gerold. Er wordt eerst gestart met nieuwbouwaansluitingen. We houden jullie op de hoogte wanneer hier meer zekerheid over is. Groeten, Eugene

Bekijk origineel
  • BarryBarry
    Moderator
    Reacties: 938

1 juni 2015, 12:10

Goedemiddag,

Dat is vorig jaar niet goed gegaan, ik zie dat er nooit meer een reactie gegeven is inderdaad. Excuses.
    Ik heb de vraag neergelegd bij één van de warmte experts. Ik hoop snel antwoord te hebben. Dan laat ik het direct weten uiteraard.

Met vriendelijke groet,

Barry
    Nuon Webcare
  • BarryBarry
    Moderator

5 juni 2015, 19:33

Goedenavond,

Ik heb inmiddels bericht gehad vanuit onze warmte afdeling.

De techniek die je in je bericht van vorig jaar noemde, dat werkt nog steeds niet voor onze warmte meters. Het ziet er ook niet naar uit dat dat gaat werken (via een andere slimmer meter, de warmte meter monitoren). We zijn we begonnen met het project om slimme warmte meters te ontwikkelen. Dit staat echter nog in de kinderschoenen.

Meer informatie is er op dit moment helaas niet.

Met vriendelijke groet,

Barry
    Nuon Webcare
  • gwinklaar
    Nieuwkomer
    Reacties: 3

10 september 2016, 06:18

@Barry / moderator,

In dit snel veranderende technologische tijdperk is het jaren wachten op verandering frustrerend te noemen. Inmiddels krijg ik een slimme electriciteitsmeter (Liander). Mijn watermeter is met de juiste apparatuur al jaren uit te lezen (Vitens). Als ik een gas aansluiting zou hebben dan kon ik deze ook al jaren geleden uitlezen. Eigenlijk komt het er op neer dat de enige remmende factor stadsverwarming (multical 401) is. Klanten willen nu eenmaal meer inzicht in al hun verbruik en vanuit Noun gezien zouden jullie dit moeten faciliteren. Het is dus niet zo dat jullie met de warmtemeter "wat achter lopen" maar als we nog jaren moeten wachten zoals jezelf schetst. Dan is dit als zeer klant onvriendelijk te bestempelen. Ook om het feit dat overstappen naar een andere leverancier die wel innoveert simpelweg niet mogelijk is. Nuon zou in deze een iets proactievere houding moeten aan nemen. In ieder geval voor klanten die erom vragen.
  • EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 682

13 september 2016, 13:37

gwinklaar schreef:

@Barry / moderator,

In dit snel veranderende technologische tijdperk is het jaren wachten op verandering frustrerend te noemen. Inmiddels krijg ik een slimme electriciteitsmeter (Liander). Mijn watermeter is met de juiste apparatuur al jaren uit te lezen (Vitens). Als ik een gas aansluiting zou hebben dan kon ik deze ook al jaren geleden uitlezen. Eigenlijk komt het er op neer dat de enige remmende factor stadsverwarming (multical 401) is. Klanten willen nu eenmaal meer inzicht in al hun verbruik en vanuit Noun gezien zouden jullie dit moeten faciliteren. Het is dus niet zo dat jullie met de warmtemeter "wat achter lopen" maar als we nog jaren moeten wachten zoals jezelf schetst. Dan is dit als zeer klant onvriendelijk te bestempelen. Ook om het feit dat overstappen naar een andere leverancier die wel innoveert simpelweg niet mogelijk is. Nuon zou in deze een iets proactievere houding moeten aan nemen. In ieder geval voor klanten die erom vragen.

Hoi gwinklaar,

Een slimme meter is niet even zomaar gemaakt. Daar zitten nogal wat haken en ogen aan vast. De ontwikkeling van de slimme gas- en elektriciteitsmeters door de netbeheerders heeft ook even geduurd. We zijn ermee bezig, maar zoals Barry aangaf zijn we in de beginfase van het project.
    De klanten die het warmteverbruik willen monitoren, kunnen dat via Mijn Verbruik doen.

Groeten,
    Eugene
  • gwinklaar
    Nieuwkomer
    Reacties: 3

13 september 2016, 14:53

Hi Eugene,

Slimme meters voor stadsverwarming (warmte) bestaan al. Dus die hoeven niet gemaakt te worden. Ik snap dat als jullie het als dienst willen aanbieden dat het nodige moet gebeuren. Dus ik begrijp de onvolkomenheden.

Als er een project in beginfase is, wat is dan de geschatte einddatum? Niet geheel vreemd bij een project. Daar naast was het al bekend dat ik mijn verbruik kan gebruiken. Want ik heb al naar alle mogelijke alternatieven gekeken. Maar om nou iedere dag handmatig mijn warmtestand te gaan noteren is niet echt 2016 te noemen. Het is ook niet de oplossing waar ik naar op zoek ben.

Wat gaat Noun doen aan de verwachtingsmanagement. Wanneer is de oplossing te verwachten 2020, 2021, etc, etc. Hierdoor kan ik als klant beter bepalen of ik erop wil wachten of mogelijk een andere oplossing kies.

Thanks,

Gregory
  • BarryBarry
    Moderator

14 september 2016, 13:41

Goedemiddag Gregory,

Ik zal het eens navragen weer hoever het ermee staat. Zodra ik het weet, hoor je het van me.

Groeten,
    Barry
  • BarryBarry
    Moderator

16 september 2016, 12:49

Ik heb inmiddels reactie van onze warmte afdeling. Dit project is nog in de opstartfase bij ons. Er is nog geen enkel zicht op wanneer de eerste slimmer warmte meters geplaatst gaan worden helaas. Het gaat gebeuren, alleen nog niet bekend wanneer.

Gr, Barry
  • Mark87
    Nieuwkomer
    Reacties: 1

21 december 2016, 12:58

Beste Nuon,

Wanneer in de documentatie van mijn meter erop na sla (Kamstrup Multical 401), zie ik dat deze meter verschillende mogelijkheden bied om te worden uitgelezen.

Voor zover ik kan zien, kan er een module in de meter worden geplaatst, waarna deze via infrarood kan worden uitgelezen.

Is het mogelijk om (desnoods tegen betaling) een module te laten plaatsen? Want helaas mag ik de meter niet zelf open schroeven...

Mvg,

Mark
  • NancyNancy
    Moderator
    Reacties: 923

23 december 2016, 08:53

Hi Mark,

Ik ga de vraag voor je neerleggen bij de afdeling die over warmte gaat. Zodra ik meer weet, kom ik hier op terug.

Groeten, Nancy
    The seeds of kindness that you plant today, will one day bloom in the hearts of all that you touch.
  • Metertje
    Nieuwkomer
    Reacties: 2

3 juli 2017, 14:02

Wil Nuon soms het wiel opnieuw uitvinden.
    Er zijn genoeg digitale, op afstand uitleesbare, warmtemeters o.a. van Kamstrup.
  • EugeneEugene Antwoord
    Moderator
    Reacties: 682

5 juli 2017, 15:51

Goedemiddag allen. Er is inmiddels een projectgroep gestart die hiermee bezig is. Het zit nog wel in de oriënterende fase. We kunnen nog niet precies aangeven wanneer dit uit wordt gerold. Er wordt eerst gestart met nieuwbouwaansluitingen. We houden jullie op de hoogte wanneer hier meer zekerheid over is. Groeten, Eugene
  • Metertje
    Nieuwkomer
    Reacties: 2

23 juli 2017, 12:53

Gezien de snelheid waarmee dit project tnt is ontwikkelt zal dat ergens in 2030 zijn.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie