Terug naar alle categorieën

Wat kost opladen bij een openbaar oplaadpunt?

16 Reacties
  • Miriam Auteur
    Nuon EV
    Reacties: 1

13 augustus 2014, 12:55

Met de Nuon oplaadpas kun je opladen bij alle openbare oplaadpunten van Nuon en aangesloten aanbieders. Bij Nuon oplaadpunten laadt je altijd groene stroom. Nuon biedt scherpe tarieven voor het laden bij openbare oplaadpunten.

-bij laadpunten van EVnetNL en Allego: 0,605 euro starttarief en 0,3509 euro per kWh
    -bij overige aanbieders, inclusief Nuon: 0,3025 euro per kWh

Een overzicht van de openbare laadpunten vind je hier. En als je onderweg bent, laat de Nuon Laadpunten App je precies zien waar het dichtstbijzijnde openbare laadpunt is.
  • Rutger73
    Nieuwkomer
    Reacties: 3

30 september 2014, 11:57

Interessant...de vergelijking van prijzen voor laadpassen die hier (http://zerijden.nl/laden/laadpassen ) staat, lijkt dus niet te kloppen.
  • Henk-Jan KeijzerHenk-Jan Keijzer
    Nuon EV
    Reacties: 20

30 september 2014, 12:14

Rutger73 schreef:

Interessant...de vergelijking van prijzen voor laadpassen die hier (http://zerijden.nl/laden/laadpassen ) staat, lijkt dus niet te kloppen.

Nuon hanteert op dit moment de tarieven zoals we ze hierboven hebben vermeld. Bovenstaande tarieven zijn inclusief btw. De tarieven op door u genoemde site lijken exclusief btw. Daarnaast berekenen wij de kosten die stichting e-laad/EVnet berekend door.
  • TurboTinus
    Nieuwkomer
    Reacties: 1

10 april 2015, 08:22

Onlangs ontving ik een e-mail van Nuon waarin een (forse) prijsverhoging wordt aangekondigd per 1/5 2015:
    -bij EVnetNL en Allego: 0,605 euro starttarief en 0,3509 euro per kWh
    -bij overige aanbieders, inclusief Nuon: 0,3025 euro per kWh

Ik laad veel (met een Nuon pas) bij Allego. Tot nu toe betaal ik daarvoor 0,28 per kwh. Dat is behoorlijk wat duurder dat thuis laden, maar nog steeds concurrerend. Immers, het is goedkoper dan rijden op diesel.

Met de nieuwe tarieven is is dat voorbij: rijden op elektriciteit is (fors) duurder dan rijden op diesel. Ik begrijp dat Nuon de kosten die Allego rekent moet doorberekenen aan de klant (al vind ik 0,3025 euro per kWh eigenlijk ook al te veel).

Voortaan laat ik de laadpaal van Allego (die ik zelf heb aangevraagd) dus links liggen. Dat zal voor alle diesel PiH rijders gelden. Wellicht gaat er vanzelf een lampje branden bij Allego, maar het zou goed zijn dat Nuon deze discussie eens aanslingert in de gesprekken met Allego....
    Nuon EV

15 april 2015, 10:41

Beste Tinus,

Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat het bij bepaalde aanbieders wel erg onaantrekkelijk is om te laden. Zeker als de accu van een plug-in niet helemaal leeg is wordt het wel erg duur. Je betaalt met een Nuon laadpas namelijk bij Allego en EVnetNl altijd een start tarief van € 0,60. Daarbij maakt het niet uit of je 1 kWh laad of 80 kWh. Het prijsverschil wordt veroorzaakt doordat deze partijen het laadpunt "gratis" aanbieden aan gemeentes. Uiteraard willen ze de investering terugverdienen. Vandaar de hogere tarieven.

De laadpunten waar wij nu € 0,30 per kWh voor rekenen zijn over het algemeen laadpunten waarbij gemeentes en bedrijven zelf in hebben geïnvesteerd. Hierdoor zijn de kosten lager en dragen ze actief bij aan een schonere stad.
  • hachy
    Nieuwkomer
    Reacties: 9

1 januari 2017, 01:47

Gaat Nuon ook de zojuist ingegane belastingverlaging voor EV laadpunten-stroom van 6 cent / kWh doorberekenen in hun tarieven? Heb hier via mail, telefoon en Twitter al vragen over gesteld maar het blijft helaas heel erg stil aan Nuon zijde. Daarnaast heeft Allego diverse tarieven aangepast, bijvoorbeeld Mr. Green snelladers van €2,27 starttarief + €0,50 per minuut naar €0,59 per kWh met een boeteopslag na 30 minuten. Volgens Nuon betaal ik altijd €0,35 per kWh bij die palen + starttarief, echter volgens Allego verdwijnt nu gelukkig dit bizarre starttarief.

Nergens op de Nuon sites kan ik vinden wat dit voor mij als Nuon EV pas bezitter gaat betekenen met ingang van 01-01-2017. Het lijkt wel of er nog beleid voor bedacht moet worden.
    Nuon EV

3 januari 2017, 18:48

Beste Hachy, wij verwachten de komende maanden de tarieven aan te passen. Hierover informeren wij onze klanten via onze app en via onze website https://www.nuon.nl/producten/elektrisch-rijden/laadpas/ en in de Nuon Laadpunten App.

Tot die tijd kunnen we u garanderen dat u met de Nuon laadpas altijd de scherpste tarieven heeft op Nuon laadpalen.
  • hachy
    Nieuwkomer

3 januari 2017, 19:36

De garantie op het goedkoopste aanbod op de Nuon paal is erg mooi, maar helaas exploiteert NUON slechts 7,7 % van de 25.000 Nederlandse laadpalen. En van deze 1850 stuks staan er 1800 in (regio) Amsterdam. De rest van Nederland heeft daar dus niets aan, en zal moeten laden bij de andere 92,3% (23.150) laadpalen.

Helaas is NUON daar nu duurder dan alle concurrenten, zelfs duurder dan The New Motion met hun hoge transactie tarief van €0,35

Jullie zijn altijd al een prijsvechter geweest en tot eergisteren waren jullie in veel gevallen de goedkoopste aanbieder.
    Ik heb jullie tarieven nog eens goed bestudeerd maar jullie zijn nu in bijna alle gevallen duurder:

EVbox laadpaal, laadpas Ecotap, hoeveelheid 20kWh. Prijs per kWh = €0,29. - 20x 0,29 + transactie 0,03 = €5,83.
    EVbox laadpaal, laadpas NUON, hoeveelheid 20kWh. Prijs per kWh = €0,3509 - 20x 0,3509 + transactie 0,605 = € 7,62

Nuon is € 1,79 duurder.

Ecotap laadpaal, laadpas Flow, hoeveelheid 20kWh. Prijs per kWh = 0,24. 20x0,24 + transactie 0,18 = €4,98
    Ecotap laadpaal, laadpas NUON, hoeveelheid 20kWh. Prijs per kWh = 0,3388. 20x0,3388 = €6,78

NUON is €1,80 duurder

43kW AC Snellader Allego, met laadpas van NLMab. Hoeveelheid 10kWh, totale laadtijd 20 minuten. Prijs per kWh = €0,69. 10x0.69 + transactie 0,10 = €7,-
    43kW AC Snellader Allego, met laadpas van Nuon. Hoeveelheid 10kWh, totale laadtijd 20 minuten. Prijs per kWh = nvt. 20x0,28 + transactie 2,75 = € 8,35

NUON is € 1,35 duurder.

Er vanuit gaande dat de tarieven zullen dalen, kun je dan een richt datum geven?
    Of moet ik ‘de komende maanden’ andere passen gebruiken?
    Nuon EV

10 januari 2017, 15:22

Hallo Hachy,

Op dit moment kan ik geen datum geven van waarop wij tarieven gaan aanpassen. Mensen met een Nuon laadpas worden daarover per e-mail op de hoogte gebracht. Onze actuele tarieven vindt u op onze website https://www.nuon.nl/producten/elektrisch-rijden/laadpas/ en in onze app.

Met vriendelijke groet

Henk-Jan Keijzer
  • hachy
    Nieuwkomer

17 januari 2017, 23:05

Hallo Henk-Jan,

De tarieven in de App zijn nog niet aangepast, overal zie je nog €0,36 staan. In dit artikel http://slimladenbrabant.nl/nuon-heijmans-plaatst-gratis-2-500-slimme-laadpunten/ wordt een tarief van 22 cent per kWh incl BTW genoemd over nieuwe Nuon palen in Brabant. Dit tarief kan je echter nergens op de Nuon site terugvinden. Is dat wellicht een voorbode? De energiebelasting verlaging zat er al een jaar aan te komen. Jammer dat Nuon er na 01-01-2017 dan nog maanden over doet om deze tariefswijzigingen te verwerken en met hun klanten te delen. De komende maanden dan maar even een andere laadpas gebruiken.
    Nuon EV

19 januari 2017, 14:15

Beste hachy

De actuele tarieven die u met een Nuon oplaadpas betaalt staan in onze app en op de website. https://www.nuon.nl/producten/elektrisch-rijden/laadpas/ Het tarief van 22 cent per kWh gaat gelden voor de nieuwe oplaadpunten van Nuon in Brabant en Limburg. Voor alle overige laadpunten gelden de tarieven zoals vermeld in de app.

Met vriendelijke groet,

Henk-Jan Keijzer
  • hachy
    Nieuwkomer

2 juli 2017, 14:25

Hallo Henk-Jan

Een half jaar geleden gaf je aan dat 'de komende maanden' de tarieven zouden worden aangepast n.a.v. de belastingverlaging voor laadpalen van 6 cent / kWh van 1 januari 2017. Er is nog geen enkel tarief aangepast, niet in de app en niet op de site, en er is ook geen mail over rondgestuurd. Ik concludeer dat jullie afgelopen half jaar geen enkel tarief hebben verlaagd en de €0,06 belastingvoordeel liever zelf houden dan dit (deels) aan de consument teruggeven.

Jammer dat Nuon hier niets over communiceert en stilletjes deze centjes achterover drukt, terwijl de bedoeling van de belastingverlaging o.a. bedoeld is om het publiek laden aantrekkelijker te maken. Dit helpt niet.
  • Wijnand
    Nieuwkomer
    Reacties: 2

15 juli 2017, 19:04

Ik ben ook wel benieuwd wanneer de prijzen nu eindelijk een aangepast gaan worden aan de belasting verlaging.

Tevens constateer ik dat de nieuwe laadpalen in Brabant (Gemert), waarvan de eerste nu geplaatst zijn, gewoon tegen het hoge tarief in de app staan itt de beloofde € 0,22

NewMotion is zelfs met € 0,30 goedkoper dan Nuon bij de Nuon laadpaal!
  • EugeneEugene
    Moderator
    Reacties: 826

19 juli 2017, 15:11

hachy schreef:

Hallo Henk-Jan

Een half jaar geleden gaf je aan dat 'de komende maanden' de tarieven zouden worden aangepast n.a.v. de belastingverlaging voor laadpalen van 6 cent / kWh van 1 januari 2017. Er is nog geen enkel tarief aangepast, niet in de app en niet op de site, en er is ook geen mail over rondgestuurd. Ik concludeer dat jullie afgelopen half jaar geen enkel tarief hebben verlaagd en de €0,06 belastingvoordeel liever zelf houden dan dit (deels) aan de consument teruggeven.

Jammer dat Nuon hier niets over communiceert en stilletjes deze centjes achterover drukt, terwijl de bedoeling van de belastingverlaging o.a. bedoeld is om het publiek laden aantrekkelijker te maken. Dit helpt niet.

Beste Hachy,

Bedankt voor je bericht. Je wilt graag weten wat waarom er nog geen aanpassing is geweest van de tarieven voor het laden bij onze laadpunten.

Tarieven bij Nuon laadpunten blijven ongewijzigd
    De tarieven bij Nuon laadpunten blijven ongewijzigd. Deze zijn met de gemeenten overeengekomen. In onze aanbieding naar de gemeenten hebben wij rekening gehouden met de verlaging van de energiebelasting. Hierdoor kunnen de gemeenten zo voordelig mogelijk hun laadpunten plaatsen. Natuurlijk vinden wij het belangrijk dat mensen voordelig kunnen laden. Daarom bieden wij op onze publieke laadpunten nog altijd de laagste tarieven in Nederland.

Verlaging van de energiebelasting heeft vooral gevolgen voor de toekomst
    De verlaging van de energiebelasting zorgt ervoor dat het voor de gemeenten voordeliger wordt om het openbare oplaadnetwerk uit te breiden. Hierdoor is het mogelijk dat wij in bijvoorbeeld in de provincies Brabant en Limburg lagere tarieven kunnen hanteren dan in de rest van Nederland.

Groeten,
    Eugene
  • EugeneEugene
    Moderator

19 juli 2017, 15:15

Wijnand schreef:

Ik ben ook wel benieuwd wanneer de prijzen nu eindelijk een aangepast gaan worden aan de belasting verlaging.

Tevens constateer ik dat de nieuwe laadpalen in Brabant (Gemert), waarvan de eerste nu geplaatst zijn, gewoon tegen het hoge tarief in de app staan itt de beloofde € 0,22

NewMotion is zelfs met € 0,30 goedkoper dan Nuon bij de Nuon laadpaal!

Hoi Wijnand,

Welkom op onze community. Ik leg jouw vraag bij onze collega's van Emobility neer. Zij behandelen alle vragen met betrekking tot elektrisch rijden. Zodra ik een reactie heb ontvangen, laat ik dat hier weten.

Groeten,
    Eugene
  • Wijnand
    Nieuwkomer
    Reacties: 2

19 juli 2017, 21:24

Beste Eugene,

dank voor het antwoord, ook op de vraag van Hachy. Maar de inhoud is wel wat teleurstellend.
    Niet alleen is het in strijd met de eerdere mededeling van Nuon dat de tarieven na de belasting verlaging wel omlaag zouden gaan. Zeker ook omdat Nuon de tarieven vlak voor de belastingeverlaging zelfs verhoogd heeft. van 0,25 naar 0,28 /kwh ex BTW

Het is ook vreemd dat het lagere tarief alleen in Brabant zou kunnen met de nieuwe palen. Ik had juist begrepen dat de palen in Brabant voor het eerst zonder subsidie geplaatst kunnen worden, itt de meeste oudere palen die wel met subsidies zijn geplaatst.
    https://www.nuon.com/nieuws/nieuws/2017/nuon-zorgt-voor-prijsdoorbraak-publieke-laadpunten/

Het zouden nu dus juist de subsidievrije palen zijn die goedkoper stroom leveren dan de palen met subsidie. Een ongeloofwaardige uitkomst.

Ik weet niet wie de belasting verlaging nu in zijn zak stopt (Nuon, gemeenten, netbeheerders) maar het klopt niet. En is voor mij iig een reden om zoveel mogelijk aan het stopcontact te laden. Veel goedkoper zelfs zonder de belastingverlaging.
  • EugeneEugene
    Moderator

28 juli 2017, 15:57

Wijnand schreef:

Beste Eugene,

dank voor het antwoord, ook op de vraag van Hachy. Maar de inhoud is wel wat teleurstellend.
    Niet alleen is het in strijd met de eerdere mededeling van Nuon dat de tarieven na de belasting verlaging wel omlaag zouden gaan. Zeker ook omdat Nuon de tarieven vlak voor de belastingeverlaging zelfs verhoogd heeft. van 0,25 naar 0,28 /kwh ex BTW

Het is ook vreemd dat het lagere tarief alleen in Brabant zou kunnen met de nieuwe palen. Ik had juist begrepen dat de palen in Brabant voor het eerst zonder subsidie geplaatst kunnen worden, itt de meeste oudere palen die wel met subsidies zijn geplaatst.
    https://www.nuon.com/nieuws/nieuws/2017/nuon-zorgt-voor-prijsdoorbraak-publieke-laadpunten/

Het zouden nu dus juist de subsidievrije palen zijn die goedkoper stroom leveren dan de palen met subsidie. Een ongeloofwaardige uitkomst.

Ik weet niet wie de belasting verlaging nu in zijn zak stopt (Nuon, gemeenten, netbeheerders) maar het klopt niet. En is voor mij iig een reden om zoveel mogelijk aan het stopcontact te laden. Veel goedkoper zelfs zonder de belastingverlaging.

Beste Wijnand,

Ik vind het jammer dat het je teleurstelt. Laden bij publieke laadpalen is nu eenmaal over het algemeen iets duurder, omdat het gepaard gaat met hoge(re) kosten voor installatie en onderhoud van de laadpaal.

Als je op zoekt bent naar de allerlaagste laadkosten en een eigen oprit/garage hebt, dan kan je inderdaad het beste thuis laden. Wij adviseren dan wel altijd een laadbox te gebruiken, omdat het laden via het stopcontact wel erg langzaam gaat en onveilig kan zijn. Zie ook https://www.nuon.nl/producten/elektrisch-rijden/laadpaal/thuis/

Groeten,
    Eugene

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie