Terug naar alle categorieën

De Nuon E-manager is op 1 september 2015 gestopt.

Trefwoorden:
50 Reacties
  • NancyNancy Auteur
    Moderator
    Reacties: 856

1 september 2015, 09:04

Zoals al eerder vermeld is per 1 september 2015 de Nuon E-manager service gestopt. Ondanks al onze pogingen om het systeem te verbeteren, is het ons helaas onvoldoende gelukt om de E-manager service aan onze kwaliteitsnormen te laten voldoen. Daarom is besloten deze service per 1 september 2015 te beëindigen. Ook de e-manager app is per 1 september niet meer werkzaam. Hierdoor zijn de E-manager thermostaat en accessoires niet meer te gebruiken. Ben je een gebruiker van de E-manager service, dan heb je over het beëindigen van de service al bericht ontvangen. Heb je nog vragen? Stel hieronder je vraag, dan helpen we je graag verder!

Inzicht in jouw energieverbruik? Download gratis de Mijn Nuon app. Voor inzicht in jouw verbruik kun je als Nuon klant gratis de Mijn Nuon app downloaden. Een handige app om grip te houden op jouw energiezaken. Ontdek hier de mogelijkheden en bespaartips van de app.

Vriendelijke groet,
    Nancy, Nuon Webcare
    The seeds of kindness that you plant today, will one day bloom in the hearts of all that you touch.
  • screamhouse
    Nieuwkomer
    Reacties: 4

7 september 2015, 12:20

Wat gebeurt er met alle smartplugs? Deze zijn nml ook goed te gebruiken in z-wave netwerken, zou zonde zijn om deze maar weg te gooien
  • BarryBarry
    Moderator
    Reacties: 871

7 september 2015, 20:45

Dat is een goeie vraag screamhouse, ik vraag het eens voor je na. Weet het antwoord zo niet, maar ben ook wel benieuwd.

Groeten,
    Barry, Nuon Webcare
  • BarryBarry
    Moderator

8 september 2015, 09:20

Hierbij het antwoord: teruggestuurde E-manager producten die niet meer gebruikt kunnen worden, zullen we op een duurzame manier recyclen. We kijken op dit moment nog naar bestemmingen voor E-manager producten die nog wel gebruikt kunnen worden. Nuon zal zeker niet dingen zomaar weggooien ;-)
    Vanwaar je vraag trouwens, heb je interesse in deze onderdelen?

Hartelijke groet,
    Barry, Nuon Webcare
  • screamhouse
    Nieuwkomer

8 september 2015, 22:35

Yes, ik gebruik nu een aantal stekkerdozen van Nuon in mijn z-wave netwerk. Ik was op zoek in jullie shop, maar zag dat ze niet meer verkocht werden.
  • BarryBarry
    Moderator

9 september 2015, 16:07

Klopt inderdaad, we bieden ze niet meer te koop aan. Ze komen als het goed is over enige tijd wel weer op de markt maar welke partij ze aan gaat bieden, weten we nog niet. Mocht ik die informatie krijgen, dan laat ik het je weten hier op het forum.

Met hartelijke groet,
    Barry, Nuon Webcare
  • screamhouse
    Nieuwkomer

9 september 2015, 16:19

top, ik kijk er naar uit!
  • BarryBarry
    Moderator

9 september 2015, 17:27

Prima!
  • screamhouse
    Nieuwkomer

10 september 2015, 12:01

Barry, ik heb eventueel ook wel interesse om er aanzienlijk wat over te nemen, is er iemand met wie ik contact op kan nemen?
  • dhaen
    Nieuwkomer
    Reacties: 1

10 september 2015, 19:02

Leuk maar ik heb geen mail gehad, moest in januari maar een 2e hands emanager zien te krijgen
    Die heb ik ook gekocht maar ook deze werkte niet naar behoren. ( dank je wel hoor klantenservice )
    Ze hadden toen al kunnen zeggen dat het zou stoppen, nu een hoop kosten gemaakt voor niks
    Ook geen email gehad van jullie. Wat kan er nu nog worden geregeld
  • BarryBarry
    Moderator

14 september 2015, 15:42

Goedemiddag dhaen,

Goeie vraag! Ik vraag voor je na wat hierin de mogelijkheden zijn. Zodra ik het weet, hoor je het direct van me.

Met vriendelijke groet,

Barry
    Nuon Webcare
  • Walter B
    Nieuwkomer
    Reacties: 3

16 september 2015, 11:46

Hallo Barry,

Ik heb ook gebruik gemaakt van de E manager, fijn dat jullie er mee gestopt zijn.
    Mijn cv instellingen zijn gebaseerd op de E manager.
    Ik heb geen mail ontvangen dat jullie er mee zouden stoppen.
    Hoe gaan we dit oplossen, kan namelijk geen gebruik meer maken van mijn instellingen om mijn cv ketel zuinig te laten werken.
    Daarnaast hangt mijn meterkast vol met apparatuur die ik niet meer kan gebruiken.
    Word het dan tijd om over te stappen naar een leverancier die het wel kan? Essent bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groet,

Walter
  • BarryBarry
    Moderator

16 september 2015, 14:26

Goedemiddag Walter,

Goed dat je het even aangeeft dat je de e-mail niet hebt gekregen. Ook voor jou ga ik uiteraard navragen wat de mogelijkheden zijn.
    Je hoort het zo snel mogelijk van me.

Met vriendelijke groet,

Barry
    Nuon Webcare
  • Walter B
    Nieuwkomer

17 september 2015, 12:14

Goedemiddag Barry,

Ik kreeg gisteren gelijk de mail.
    Tevens waardeer ik je snelle reactie, enkel vind ik het jammer dat in de mail word verwezen naar een oplossing die ik al reed heb gekregen tijdens de installatie van mijn cv ketel, namelijk de Honeywell round wireless T87RF2025 inclusief internet gateway RFG100. Daarbij bieden jullie tijdelijk de gratis App waarmee je de besparing kunt bekijken en regelen.
    Kort gezegd is er voor mij niets opgelost.
    Bij de E-manager zat een mogelijkheid dat ik een week planning kon maken, zodat ik in kon stellen wanneer ik de cv ketel wilde laten verwarmen of niet, tevens was dit via de E-Manager app op afstand te regelen. Dit kan niet met de door jullie aangeboden middelen.

Ik kan het verkeerd hebben, maar in mijn ogen schiet ik er niets mee op.
    Ook moet ik volgens de mail voor voor 1 september reageren, zie tekst;

PS Regel vóór 1 september uw compensatie eenvoudig en snel. Na die datum is de E‑manager service niet meer beschikbaar. :?

Met vriendelijke groet,

Walter
    Klant
  • BarryBarry
    Moderator

21 september 2015, 15:24

Goedemiddag Walter,

De datum 1 september kun je negeren, je hebt de e-mail niet gekregen (de datum staat er standaard in) dus je kunt uiteraard gebruik maken van de aangeboden oplossing als je dat wilt. Helaas hebben we geen andere oplossing.

Met hartelijke groet,

Barry
    Nuon Webcare
  • Walter B
    Nieuwkomer

23 september 2015, 18:54

Hallo Barry,

Ik wil je laten weten dat ik toch gekozen heb voor het compensatie voorstel van Nuon.
    Vandaag 23.09.15, werd in de middag het pakket door TNT post aangeboden en heb ik alles vervangen.
    Tevens heb ik een account aangemaakt bij Honeywell comfort en tot mijn verbazing kon ik wel een wekelijkse planning maken voor het instellen van de temperatuur. :)
    Dus de opmerking in de eerder geplaatste reactie moet ik terug nemen. Ik had het verkeerd. :$.

Ik wil even goed mijn complimenten geven over de snelle verwerking van de compensatie.

Top Nuon :D
    Met vriendelijke groet,

Walter.
  • NancyNancy Auteur
    Moderator
    Reacties: 856

28 september 2015, 09:53

Graag gedaan en fijn dat je ons dit nog even laat weten, Walter!
    The seeds of kindness that you plant today, will one day bloom in the hearts of all that you touch.
  • EricvS
    Nieuwkomer

30 september 2015, 20:11

Vervelend dat ik deze mail dus ook niet gehad hebt. Eigenlijk heel duur een E-manager gekocht met alle er op een er aan. Lange tijd gebruikt en ik dacht voor de winter wil ik weer een aantal apparaten in de gaten houden.

Wat is er nu mogelijk om het verbruik van afzonderlijke apparaten in de gaten te houden?
  • fkruis
    Nieuwkomer

2 oktober 2015, 09:34

[quote=Barry]Klopt inderdaad, we bieden ze niet meer te koop aan. Ze komen als het goed is over enige tijd wel weer op de markt maar welke partij ze aan gaat bieden, weten we nog niet. Mocht ik die informatie krijgen, dan laat ik het je weten hier op het forum.

Hallo Barry,

is er al iets meer bekend over de smartsplugs.
    ik zoek er namelijk ook nog een aantal
  • Muraculus
    Nieuwkomer

11 oktober 2015, 10:46

Nancy schreef:

Zoals al eerder vermeld is per 1 september 2015 de Nuon E-manager service gestopt.... Heb je nog vragen? Stel hieronder je vraag, dan helpen we je graag verder!

Vriendelijke groet,
    Nancy, Nuon Webcare

Hallo Nancy,

Twee jaar geleden heb ik een ruim aantal smartplugs en de e-manager aangeschaft, om dit op langere termijn terug te kunnen verdienen en voor een beter milieu. Dit jaar ben ik verhuisd en ik ben er nu toegekomen de e-manager weer aan te sluiten. Echter nu lees ik dit Het systeem werkte inderdaad steeds niet, soms voor langere tijd maar ik heb de hoop niet opgegeven ook gezien de hoge investering in de producten. Wat nu?

Groeten,
    Paul
  • BarryBarry
    Moderator

12 oktober 2015, 09:42

Hallo EricvS,

Je hebt de e-mail niet gekregen? Ik kijk het alsnog graag voor je na als dat het geval is. Ik stuur je even een privébericht.

Vriendelijke groet,
    Barry, Nuon Webcare
  • BarryBarry
    Moderator

12 oktober 2015, 09:48

Goedemorgen screamhouse,

Ik had je laatste bericht van 10 september gemist. Excuses daarvoor. Hoeveel zou je er eventueel willen overnemen? Bij serieuze aantallen is er altijd een gesprek mogelijk uiteraard ;)

Groeten,
    Barry, Nuon Webcare
  • BarryBarry
    Moderator

12 oktober 2015, 09:50

Hallo fkruis, helaas is er nog niets bekend over waar je nog smartplugs kunt bestellen. We zijn hier nog mee bezig!
  • BarryBarry
    Moderator

12 oktober 2015, 10:08

Goedemorgen Muraculus,

Heb je de e-mail niet gekregen waarin we de compensatie mogelijkheden noemen? Die had je dan wel moeten krijgen.
    Ik stuur je even een privébericht, want heb dan enkele gegevens van je nodig.
    Excuses voor het ongemak.

Hartelijke groeten,
    Barry, Nuon Webcare
  • Aat
    Nieuwkomer

12 oktober 2015, 16:28

Nancy,

Ook ik heb voor zover ik kan nagaan geen email gehad. Op zich geen groot probleem, want ik gebruikte de e-manager de laatste tijd toch al niet meer.
    Maar ik zie zojuist dat er per 30-09-2015 nog wel 2 fakturen zijn aangemaakt voor de kosten van de e-manager. Beide fakturen komen op een bedrag van 0,00 euro uit, omdat er 100% korting is verleend. Maar toch vreemd dat deze fakturen na het stoppen van de e-manager service nog steeds worden aangemaakt.

Met vriendelijke groeten,
    Aat Versteegt
  • BarryBarry
    Moderator

13 oktober 2015, 17:07

Dat gaat soms niet helemaal in één keer correct, Aat. Je kan de facturen verder negeren. Ik zorg er graag voor dat je alsnog een e-mail krijgt over de E-manager. Ik stuur je even een privébericht voor enkele gegevens die ik van je nodig heb.

Hartelijke groet,
    Barry, Nuon Webcare

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie