1. Thuis
  2. Stadsverwarming
  • Met stadsverwarming zit je goed

Wat is stadsverwarming?

Bij stadsverwarming gebruiken we de warmte die vrijkomt bij het opwekken van stroom of bij het verbranden van afval. De warmte gaat via een ondergronds leidingnet naar je huis of bedrijf. Stadsverwarming is een alternatief voor losse cv-ketels op aardgas. Onderhoudsvrij, zorgeloos en veilig.

Tarieven stadsverwarming

Bij ons betaal je voor stadsverwarming een eerlijk tarief. We leggen je graag uit hoe onze tarieven zijn opgebouwd. Ook vind je tips om minder te verbruiken en regelingen om je energierekening betaalbaar te houden.

Ga naar de tarieven

Minder CO2-uitstoot

Huizen met stadsverwarming stoten nu al gemiddeld 63% minder CO2 uit.

Makkelijk

Een afleverset in je meterkast regelt je warmte en warm water uit de kraan.

Veilig

Geen gas in huis. Je verwarmt met heet water ‘uit de grond’.

Warmte, koeling en slimme apparatuur

Stadswarmte is meer dan een lekker warm huis zonder cv-ketel en gasaansluiting. Je kunt besparen op je energierekening door slim te combineren met stroom en een slimme thermostaat.

Kosten stadsverwarming

Bekijk deze veelgestelde vragen en de antwoorden. Staat je vraag er niet bij, neem dan contact op.

Waar vind ik de tarieven?

Elk jaar publiceren we de tarieven per regio op deze site. In enkele regio’s zijn er verschillen met de algemene prijs. De prijs bestaat uit variabele kosten van je verbruik en vaste kosten voor aansluiting, meterhuur en transport.

Wat is de warmtewet?

Dankzij de Warmtewet ben je verzekerd van een betrouwbare levering van warmte, een redelijke prijs en goede service. De Warmtewet vormt onder andere de basis voor onze tarieven. De wet gaat ook over eventuele vergoeding bij lange storingen. En hoe we het warmteverbruik meten.

Krijg ik korting als ik ook stroom afneem?

Jazeker. Neem je naast stadsverwarming ook stroom af, dan krijg je met Blijven Loont direct voordeel op de variabele leveringskosten van stroom.

Met Exclusief spaar je iedere maand bovendien punten voor mooie cadeaus.

Waar vind ik de voorwaarden voor stadswarmte?

Voor stadswarmte en - koude hebben we algemene voorwaarden, productvoorwaarden en richtlijnen opgesteld.

Je vindt ze op de pagina Voorwaarden

Samen op weg naar fossielvrije warmte

De ontwikkeling van duurzame warmtebronnen is in volle gang, maar kost ook tijd. Elk jaar kijken we hoeveel minder CO2-uitstoot we hebben bereikt. We houden bij of we nog op koers liggen naar compleet fossielvrije warmte in 2040.

Eerste hulp bij storingen

Heb je stadswarmte en last van een storing? Met onze storingscheck zie je direct of er storingen of werkzaamheden bekend zijn. Zo niet, dan kun je de storing misschien zelf oplossen. Of bel gratis onze storingsdienst op 0800 0513.

Is er een storingsdienst beschikbaar?

Je kunt altijd onze storingsdienst bellen: 0800 0513 (gratis). Of check snel online of er actuele werkzaamheden en storingen bekend zijn.

Zijn er storingen of werkzaamheden in mijn wijk?

Heb je geen warmte? Check dan eerst de actuele werkzaamheden en storingen. Zo zie je direct of een storing bekend is in het stadswarmtenet in je wijk en hoelang het gaat duren. Is het iets wat je zelf kunt oplossen, dan staat erbij hoe. Op onze storingenpagina vind je meer algemene informatie.

Wat kan ik zelf eventueel oplossen?

Met onze storingscheck controleer je zelf of er een storing in je wijk is of dat er iets anders aan de hand is met je afleverset. Met ons online stappenplan kun je veel van de oorzaken direct zelf verhelpen. En als dat nog nodig is, verwijzen we je door naar de juiste hulplijn. Of zoek in het meterkastboekje.

Hoe ontlucht je met stadsverwarming?

In ons meterkastboekje leggen we uit hoe je stadsverwarming werkt. We geven onderhoudstips zoals over het ontluchten van radiatoren. Verder hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. 

CO2-reductie met stadswarmte en koude

Bewoners en bedrijven stootten in 2022 met onze stadswarmte en koude gemiddeld 63% minder CO2 uit dan als ze losse cv-ketels op aardgas zouden hebben. 

Meer over de reductie